Ako si vybrať správny internetový obchod

Túto otázku si určite položí každá spoločnosť, ktorá chce byť konkurencie schopná aj na internete. Keďže ste sa zatiaľ zrejme nepohybovali v IT oblasti, je pre Vás určite zložité vedieť, čo je dôležité pri výbere e-shopu, preto verím, že Vám tento náš článok pomôže rozhodnúť sa správne a aspoň trošku Vás vnesie do IT problematiky e-shopov.

Bezpochyby najdôležitejšou vecou pri výbere e-shopu je kvalita systému a jeho umiestnenie vo vyhľadávačoch. Väčšina ľudí pokiaľ vie čo chce hľadať /kúpiť/ použije vyhľadávač. Vyhľadávač zobrazí nespočetne množstvo stránok, ale pokiaľ sa Váš obchod nenachádza na prvých dvoch stranách výsledku vyhľadávanie, len málo ľudí sa o Vás dozvie - dostane sa k Vám. Pozície po vyhľadávaní sa dajú samozrejme ovplyvniť, ale nie je to práve lacná záležitosť, preto odporúčame, aby systém, ktorý chcete kúpiť mal už v kóde dodržané zásady SEO optimalizácie, čo Vás hneď na začiatku vyhodí vo vyhľadávačoch „vysoko“ /záleží však aj od konkurencie na ponúkaný tovar/.

V poradí druhou najdôležitejšou vecou pri výbere internetového obchodu je podľa nás cena verzus kvalita. Nie je pravidlo, že práve draho realizovaný internetový obchod bude kvalitný a spoľahlivý. Je rozdiel, či sa Vás internetový obchod bude vyvíjať, alebo si vyberiete spoločnosť, ktorá už má vyvinutí systém e-shopu a ten prispôsobí Vaším požiadavkám a potrebám. Určite odporúčame spoločnosť, ktorá už ma vytvorený systém, ktorý je otestovaný a vyladení, pretože tak ušetríte množstvo času a problémov pri realizácií a spustení. Skúsenosti firmy v tejto oblasti sú určite veľmi dôležité!

Treťou dôležitou vecou internetového obchodu je nákup na splátky. Ak predávate tovar drahší ako 3 500,- Sk mal by Vás internetový obchod zákazníkovi ponúknuť aj túto možnosť nákupu. Často sa stáva, že zákazníci nakúpia tovar v inom internetovom, alebo kamennom obchode, len kvôli nákupu na splátky a to aj napriek tomu, že v inom internetovom obchode je tovar lacnejší oproti tomu v ktorom sa dá nakupovať aj na splátky.

Štvrtou dôležitou vecou sú podporované platobné systémy. V čoraz väčšej miere sú zákazníci ochotný za tovar platiť predom, čo je pre Vás ako predajcu obrovská výhoda. Ak zákazník zvolí platbu cez platobný systém, alebo prevodom, odpadávajú Vám náklady na dobierečné, ktoré si žiadajú dopravné spoločnosti ak posielate tovar na dobierku. Dobierečné je u mnohých spoločnosť určité % zo sumy dobierky, čo Vás určite nepoteší pri väčšej objednávke. Tiež nemusíte čakať na Vaše peniaze 14 dní, ako to má nastavená väčšina dopravných spoločnosti. Preto je pre Vás aj výhodnejšie motivovať zákazníkov k priamej platbe, napr. akciou, kedy pri platbe prevodom, alebo platobným systémom nemusí platiť napr. dopravu, čo by ste si mali vedieť nastaviť aj v systéme internetového obchodu. Ako piatu vec by som dal aktualizácie tovaru. Často sa stane, že musíte naraz aktualizovať všetky ceny, alebo vymeniť kompletnú ponuku tovaru a to Vám môže zabrať množstvo času. Ak ma však Váš obchod import s .xls /excelovský súbor/ môžete tak naraz zmeniť všetok tovar vo vašom obchode behom chvíľky. Všetok tovar môžete spravovať cez excelovský súbor a ten potom len nahrať do systému. Ak pridáte do tohto excelovského súboru nové produkty automatický sa Vám zobrazia pri nahraní do systému. Tento excel môže používať ako napríklad Vašu skladovú kartu. Import môže byť univerzálny, alebo prispôsobený priamo na výstup s Vášho skladového hospodárstva.

Ďalšie body zhrniem v globále.... Určite Vás obchod musí pôsobiť na zákazníka dôveryhodne a musí sa rýchlo načítavať /zobrazovať/. Uverejnite v shope jasný kontakt na predajcu, dobre vysvetlíte postup pri reklamácií a uveďte všetky vaše údaje ako IČO, DIČ, DIČ SK prípadne číslo bankového účtu. Zákazník potom nadobudne pocit, že sa „neskrývate“ a jeho pocit nedôvery tak upadá a nič mu nebráni v nákupe práve u Vás.

Prečítajte si aj dalšie články:

Copywriting
Výrazy vo webdesigne